Do naszego serwisu trafiło Audi A3 2.0 TDI 150KM z 2015 roku, wyposażone w napęd 4×4. Ten model jest często pomijany przez mechaników ze względu na skomplikowany proces demontażu filtra DPF, który wymaga:
- Rozpięcia napędu,
- Demontażu wózka zawieszenia,
- Rozpięcia systemu EGR.
Dla naszego zespołu to codzienność, dlatego szybko zajęliśmy się diagnostyką i czyszczeniem filtra.
Diagnoza i pomiary
Po przeprowadzeniu testów okazało się, że filtr był na granicy zapopiołowania – miał 70 g sadzy przy wartości granicznej wynoszącej 80 g. Dodatkowo, problem z filtrem DPF potwierdzały:
- Wysokie ciśnienie różnicowe: 25 mbar na biegu jałowym i 140 mbar przy 3 tys. obr./min,
- Częste wypalanie filtra co 100-150 km.
Nasza maszyna diagnostyczna potwierdziła te wyniki, wskazując 122 mbar przed czyszczeniem i 52 mbar po czyszczeniu – co jest idealnym wynikiem dla tego modelu. Po ponownym montażu filtra ciśnienie różnicowe przy 3 tys. obr./min spadło do 40-45 mbar, co oznacza, że filtr działa jak nowy.
Nasze usługi obejmują:
✔ Wywiad z klientem – analiza objawów pojazdu, ✔ Diagnostykę komputerową (serwisowe urządzenie VAG):
- Pomiar ciśnienia różnicowego,
- Sprawdzenie przebiegu od ostatniego wypalania DPF,
- Kontrola poprawności pracy czujników (ciśnienia, sond, termostatów itp.),
✔ Demontaż filtra DPF,
✔ Sprawdzenie szczelności układu DPF,
✔ Kontrola ceramiki wkładu kamerą endoskopową,
✔ Pomiar ciśnienia różnicowego na maszynie DPF i porównanie wyników z testerem serwisowym,
✔ Profesjonalne czyszczenie DPF,
✔ Kolejny pomiar ciśnienia różnicowego po czyszczeniu,
✔ Montaż filtra,
✔ Adaptację i przypisanie nowego wkładu DPF,
✔ Jazdę testową.
Zaufaj profesjonalistom i przywróć pełną sprawność swojego DPF!
📞 Skontaktuj się z nami i umów wizytę!
#CzyszczenieDPF #RegeneracjaDPF #DPFAudi #AudiA3DPF #MotoDPF #DPFPiła