Zadzwoń: 507 286 284

Profesjonalne Czyszczenie DPF – Audi A3 2.0 TDI 150KM 4×4

Do naszego serwisu trafiło Audi A3 2.0 TDI 150KM z 2015 roku, wyposażone w napęd 4×4. Ten model jest często pomijany przez mechaników ze względu na skomplikowany proces demontażu filtra DPF, który wymaga:

  • Rozpięcia napędu,
  • Demontażu wózka zawieszenia,
  • Rozpięcia systemu EGR.

Dla naszego zespołu to codzienność, dlatego szybko zajęliśmy się diagnostyką i czyszczeniem filtra.

Diagnoza i pomiary

Po przeprowadzeniu testów okazało się, że filtr był na granicy zapopiołowania – miał 70 g sadzy przy wartości granicznej wynoszącej 80 g. Dodatkowo, problem z filtrem DPF potwierdzały:

  • Wysokie ciśnienie różnicowe: 25 mbar na biegu jałowym i 140 mbar przy 3 tys. obr./min,
  • Częste wypalanie filtra co 100-150 km.

Nasza maszyna diagnostyczna potwierdziła te wyniki, wskazując 122 mbar przed czyszczeniem i 52 mbar po czyszczeniu – co jest idealnym wynikiem dla tego modelu. Po ponownym montażu filtra ciśnienie różnicowe przy 3 tys. obr./min spadło do 40-45 mbar, co oznacza, że filtr działa jak nowy.


Nasze usługi obejmują:

Wywiad z klientem – analiza objawów pojazdu, ✔ Diagnostykę komputerową (serwisowe urządzenie VAG):

  • Pomiar ciśnienia różnicowego,
  • Sprawdzenie przebiegu od ostatniego wypalania DPF,
  • Kontrola poprawności pracy czujników (ciśnienia, sond, termostatów itp.),
    Demontaż filtra DPF,
    Sprawdzenie szczelności układu DPF,
    Kontrola ceramiki wkładu kamerą endoskopową,
    Pomiar ciśnienia różnicowego na maszynie DPF i porównanie wyników z testerem serwisowym,
    Profesjonalne czyszczenie DPF,
    Kolejny pomiar ciśnienia różnicowego po czyszczeniu,
    Montaż filtra,
    Adaptację i przypisanie nowego wkładu DPF,
    Jazdę testową.

Zaufaj profesjonalistom i przywróć pełną sprawność swojego DPF!

📞 Skontaktuj się z nami i umów wizytę!

#CzyszczenieDPF #RegeneracjaDPF #DPFAudi #AudiA3DPF #MotoDPF #DPFPiła

Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć:

Nasz proces czyszczenia DPF

Na pierwszym etapie przy użyciu kamery endoskopowej następuje sprawdzenie filtra pod względem uszkodzeń mechanicznych. W przypadku wykrycia pęknięć, nadtopienia wkładu ceramicznego lub widocznych śladów mechanicznej ingerencji w DPF, nie będzie możliwa regeneracja filtra. W takim przypadku nie pobieramy opłaty za przegląd.

1

Pierwszy etap to montaż filtra w urządzeniu w celu zbadania przeciwciśnienia

2

Drugim etapem jest procedura czyszczenia wodnego

3

Ostatnim etapem jest suszenie w temperaturze powyżej 120 stopni

Ekologiczna odpowiedzialność

Używamy detergentów przyjaznych dla środowiska i bezpiecznych dla wkładu katalitycznego filtra. Cały proces odbywa się w zamkniętym obiegu, dzięki wykorzystaniu największego na rynku układu filtracji, jest bezpieczny dla środowiska naturalnego i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery.