OGÓLNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE MONTAŻU ZREGENEROWANEJ TURBOSPRĘŻARKI:
Najistotniejszym elementem przed przystąpieniem do montażu nowego urządzenia jest ustalenie przyczyny awarii turbosprężarki!
Procedura sprawdzenia pojazdu obejmuje:
- sprawdzenie przewodów olejowych oraz działania pompy olejowej (spr. ciśnienia na pompie olejowej)
- weryfikację drożności filtra DPF/ katalizatora. Proszę pamiętać ,że zapchany filtr DPF może być przyczyną awarii turbiny. Zalecamy także czyszczenie filtra w przypadku „puszczenia” oleju z turbosprężarki do układu wydechowego.
- weryfikacja sprawności zaworu EGR (elektrycznej i mechanicznej)
- sprawdzenie drożności odpowietrzenia silnika (tzw. „ odmy)
- wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem
- sprawdzenie czy w przewodach łączących filtr z wlotem do kompresora oraz w kolektorze wydechowym nie ma pozostałości po awarii uszkodzonej turbiny (nawet małe obce ciała mogą spowodować uszkodzenia turbosprężarki),
- nalanie niewielkiej ilość oleju silnikowego do korpusu turbosprężarki,
- wymianę uszczelek łączących turbosprężarkę z silnikiem i układem wydechowym
- napełnienie olejem obwodu smarowania turbosprężarki – obracając rozrusznikiem wał korbowy silnika, przy odłączonym zasilaniu cewki zaworu odcinającego pompy wtryskowej. (W przypadku silników niskoprężnych odłącz zasilanie cewki zapłonowej). Zakończenie w/w. czynności powinno nastąpić w momencie pojawienia się czystego oleju w otworze odprowadzającym olej z korpusu turbosprężarki,
- po odpaleniu pozostawić auto na biegu jałowym przez +- 10min
- zakaz używania sylikonów i past uszczelniających do montażu turbosprężarki.


Zalecenia dotyczące użytkowania auta z turbosprężarką:
- systematyczna wymiana oleju i filtra powietrza
- sprawdzenie szczelności układu kolektora ssącego.
- po dłużej trasie, silniejszym użytkowaniu auta – pozwól samochodowi na odpoczynek na biegu jałowym (około 30 sekund)
- bezpośrednio po uruchomieniu silnia odczekaj chwilę aż olej będzie miał odpowiednią temperaturę
- nie gaś silnika będącego na wysokich obrotach ( turbosprężarka straci smarowanie – co może spowodować zatarcie łożysk)
Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek:
- ciało obce w komorze doładowującej
- zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania
- niska jakość oleju silnikowego
- uruchomienie turbosprężarki na „sucho” (bez zalania komory smarowania turbiny olejem)
Zalecenia indywidualne:
- silnik 1.6 hdi/tdci/d (peugeot, citroen, ford, volvo) – podczas wymiany turbiny należy wymienić śrubę mocującą przewód ciśnieniowy oleju na wersję bez sitka. W starszych egzemplarzach dochodzi do zatkania ów sitka co znacząco ogranicza ciśnienie oleju a co za tym idzie także smarowanie. Można także dokonać usunięcia sitka.
- BMW – w przypadku tej marki istotne jest sprawdzenie/ wymiana odmy ( odpowietrzenia silnika)
- Silnik 1.5 DCI oraz 1.9 (Renault) konieczne jest ściągnięcie misy olejowej, sprawdzenie pompy olejowej oraz drożność układu smarowania (przewody olejowe + tzw. Smok).
- silnik 2.0d/2.0 d4d ( toyota oraz honda) – konieczne jest ściągnięcie misy olejowej w celu weryfikacji drożności układu smarowania (tzn. Smoka).

