Zadzwoń: 507 286 284

Instrukcja montażu turbosprężarki

OGÓLNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE MONTAŻU ZREGENEROWANEJ TURBOSPRĘŻARKI:

Najistotniejszym elementem przed przystąpieniem do montażu nowego urządzenia jest ustalenie przyczyny awarii turbosprężarki!

Procedura sprawdzenia pojazdu obejmuje:

  • sprawdzenie przewodów olejowych oraz działania pompy olejowej (spr. ciśnienia na pompie olejowej)
  • weryfikację drożności filtra DPF/ katalizatora. Proszę pamiętać ,że zapchany filtr DPF może być przyczyną awarii turbiny. Zalecamy także czyszczenie filtra w przypadku „puszczenia” oleju z turbosprężarki do układu wydechowego.
  • weryfikacja sprawności zaworu EGR (elektrycznej i mechanicznej)
  • sprawdzenie drożności odpowietrzenia silnika (tzw. „ odmy)
  • wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem
  • sprawdzenie czy w przewodach łączących filtr z wlotem do kompresora oraz w kolektorze wydechowym nie ma pozostałości po awarii uszkodzonej turbiny (nawet małe obce ciała mogą spowodować uszkodzenia turbosprężarki),
  • nalanie niewielkiej ilość oleju silnikowego do korpusu turbosprężarki,
  • wymianę uszczelek łączących turbosprężarkę z silnikiem i układem wydechowym
  • napełnienie olejem obwodu smarowania turbosprężarki – obracając rozrusznikiem wał korbowy silnika, przy odłączonym zasilaniu cewki zaworu odcinającego pompy wtryskowej. (W przypadku silników niskoprężnych odłącz zasilanie cewki zapłonowej). Zakończenie w/w. czynności powinno nastąpić w momencie pojawienia się czystego oleju w otworze odprowadzającym olej z korpusu turbosprężarki,
  • po odpaleniu pozostawić auto na biegu jałowym przez +- 10min
  • zakaz używania sylikonów i past uszczelniających do montażu turbosprężarki.

Zalecenia dotyczące użytkowania auta z turbosprężarką:

  • systematyczna wymiana oleju i filtra powietrza
  • sprawdzenie szczelności układu kolektora ssącego.
  • po dłużej trasie, silniejszym użytkowaniu auta – pozwól samochodowi na odpoczynek na biegu jałowym (około 30 sekund)
  • bezpośrednio po uruchomieniu silnia odczekaj chwilę aż olej będzie miał odpowiednią temperaturę
  • nie gaś silnika będącego na wysokich obrotach ( turbosprężarka straci smarowanie – co może spowodować zatarcie łożysk)

Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek:

  • ciało obce w komorze doładowującej
  • zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania
  • niska jakość oleju silnikowego
  • uruchomienie turbosprężarki na „sucho” (bez zalania komory smarowania turbiny olejem)

Zalecenia indywidualne:

  • silnik 1.6 hdi/tdci/d (peugeot, citroen, ford, volvo) – podczas wymiany turbiny należy wymienić śrubę mocującą przewód ciśnieniowy oleju na wersję bez sitka. W starszych egzemplarzach dochodzi do zatkania ów sitka co znacząco ogranicza ciśnienie oleju a co za tym idzie także smarowanie. Można także dokonać usunięcia sitka.
  • BMW – w przypadku tej marki istotne jest sprawdzenie/ wymiana odmy ( odpowietrzenia silnika)
  • Silnik 1.5 DCI oraz 1.9 (Renault) konieczne jest ściągnięcie misy olejowej, sprawdzenie pompy olejowej oraz drożność układu smarowania (przewody olejowe + tzw. Smok).
  • silnik 2.0d/2.0 d4d ( toyota oraz honda) – konieczne jest ściągnięcie misy olejowej w celu weryfikacji drożności układu smarowania (tzn. Smoka).