Choć wielu użytkowników trucków wciąż mylnie zakłada, że filtry dpf są bezobsługowe , tutaj mamy kolejny przykład że się mylą.
Tym bardziej , że sprawa dotyczy świeżego dafa z 2017 roku.
Filtr w tym pojeździe był na tyle niedrożny, iż wkład dpf został wypchnięty o około 4cm z obudowy. Jeszcze chwila i dodatkowe cm i filtr uległ by zniszczeniu mechanicznemu- poprzez uderzenie ( i parę tysięcy stracone bezpowrotnie).
Zabraliśmy się szybko do pracy:
- wprasowaliśmy filtr na swoje miejsce – dzięki zdobytej wiedzy jesteśmy świadomi realnego położenia wkładu. A nasza prasa ogarnie każdy przypadek;)
- czyszczenie wkładu
- pomiary 😉
- zabezpieczenie filtra przed ponownym wypchnięciem z obudowy- poprawienie wady konstrukcyjnej filtra ( posiadamy własne rozwiązanie problemu)
Pozostaje zamontować wkład i dalej użytkować trucka.
Zapraszamy