💥VW TIGUAN 2.0BTDI 240KM DSG 4X4 MY2018 CZYSZCZENIE DPF + STAGE 1 💥
Zawitała do nas Vw Tiguan z najmocniejszą odmianą silnika 2.0tdi o seryjnej mocy 240km.
Po pierwszej diagnozie auta szybko okazało się, że samochód nie ma prawa generować seryjnych parametrów gdyż jest bardzo silnie zapopiołowany( wartość graniczna 80 gram/ zapełenienie 96gram- widoczne na wrzutach z VCDS) i generuje podwyższone ciśnienia różnicowe. W związku z powyższym zaczęliśmy od wyjęcia dpfu, i sprawdzenie organoleptycznego ceramiki wkładu aby wykluczyć przetopienia. Następnie dokonaliśmy pomiarów przeciwciśnienia na naszej maszynie zewnętrznej imitującej obciążenia porównywalne do auta przy 3 tysiącach obrotów.
Ciśnienie wynosiło 150mbar przed czyszczenie , aby spaść do książkowych parametrów na poziomie 50mbar już po procesie czyszczenia.
Na koniec czekała nas jeszcze gemetria 3d w związku z koniecznością dużych robiorek aby „dorwać się” do DPF w tej wersji silnikowej.
Po tych pracach dopiero mogliśmy przystąpić do pomiaru serii która wyszła ksiązkowa.
Nastepnie pozostała najmilsza część pracy czyli strojenie, korekcje logowanie i gotowy mod.
Tiguan legitymujący się mocą ponad 300KM nawet z tak dużą masą robi fajną robote i naprawdę potrafi „docisnąć” w fotele.
Parametry:
➡️ seria 237KM/509Nm
➡️ mod 302 KM/590Nm