Tym razem mieliśmy przyjemność zając się czyszczeniem serwisowym dpfu w skodzie Octavi Rs z silnikiem 2.0tdi 184KM.
Dpf był już blisko granicy zapełnienia – 80% i właściciel zdecydował się na wyczyszczenie zanim problem przybierze na sile.
Auto omijane szerokim łukiem przez większość warsztatów na bardzo skomplikowany demontaż który wiąże się z opuszczeniem wózka , rozkręceniem półosi, odkręceniem Egru , spuszczeniem płynu chłodzącego.
Jednym słowem producent zadbał o to aby nam się nie nudziło.
Filtr zdemontowany, ceramik sprawdzona na kamerze endoskopowej więc mogliśmy zabrać się za czyszczenie.
Filtr już dość mocno zapopiołowany – ciśnienie różnicowe spadło ze 101 mbar do 61mbar co powinno dać milsze odczucia w postaci rzadszego procesu wypalania a co za tym idzie niższego spalania.
P.s – Na zdjęciach widoczny pomarańczowy popiół 😉