Tym razem zawitał do nas i40 z silnikiem diesla 1.7crdi. Problem autka polegał na ciągłym przybywaniu oleju silnikowego. Klient przejezdził kilka zakładów mechanicznych mających bardzo różne pomysły na ów przypadłość…
Na samym końcu wpadł do Nas…
Nasze doświadczenie wskazuje, że zarówno Kia jak i Hyundai często reagują na zapchanie popiołowe właśnie w ten sposób , dodatkowo po podłączeniu komputera nasza teoria potwierdziła się dość wysokim stopniem ciśnienia różnicowego pod obciążeniem.
Tester pokazał 111mbar przy 3tys więc było wiadomo, że jest problem.
Następnie demontaż przed którym ucieka większość zakładów mechanicznych – bo wymaga opuszczenia wózka i staranności w odkręcaniu śrub.
Po drodze okazało się, że już ktoś tam był szkoda że pozbawił autka jednej śruby od wózka zawieszenia a 2ga przykręciło chyba dziecko(totalnie niedokręcone)- podziwiam bo moglo się to skończyć dla klienta tragicznie.
Niemniej dokonalismy demontażu dpfu .
Wynik na maszynie potwierdził pomiar z testera, zaczeliśmy więć czyszczenie .
Zgodnie z oczekiwaniami filtr zapchany popiołem wynikającym z normalnego procesu starzenia( czytaj przebiegu)
Po czyszczeniu filtr jak nowy- montaż adaptacja jazda testowa i auto gotowe;)
No może jeszcze przed jazdą testową olej wymienić – bo to bardzo szkodliwe dla silnika jazda na mieszance oleju i ON