Do艣膰 cz臋sto trafiaj膮 do nas pojazdy z tym silnikiem mimo 偶e jest to bardzo udana konstrukcja z filtrem mokrym typu FAP.
Najcz臋stszymi powodami zapchania 贸w filtra s膮 :
– przebieg
lub oraz
– brak p艂ynu fap i permanentne ignorowanie tego oznaczenia.
– awarie ( wtryski, dziura w uk艂adzie dolotowym, wadliwy czujnik r贸偶nicowy itd.)
W tym konkretnym przypadku mieli艣my do czynienia z 1 przypadkiem.
Filtr mia艂 ju偶 stosunkowo wysokie ci艣nienie r贸偶nicowe siegaj膮ce 155mbar co z pewno艣ci膮 wp艂ywa艂o na spalanie i dynamik臋 auta.
Tak jak zawsze dokonali艣my sprawdzenia stanu p艂ynu FAP , oraz pozosta艂ych podzespo艂贸w systemu dpf. Ponadto filtr zosta艂 sprawdzony za pomoc膮 kamery endoskopowej celem sprawdzenia kondycji wk艂adu ceramicznego.
Po czyszczeniu ci艣nieniowym filtr spad艂 do 18mbar nastepnie monta偶 adaptacja jazda testowa i auto gotowe;)
Zapraszamy 馃槈