Tym razem trafiło do nas BMW x6 z silnikiem 3.0d biturbo o mocy 286KM.
Jest nam bardzo miło bo to już drugie auto tego samego klienta 😉
Po podłączeniu komputera dokonaliśmy analizy danych czujnika różnicowego – ciśnienia były zaskakująco wysokie – 50 mbar na wolnych obrotach oraz 300Mbar przy 3 tys.
Nasze podejrzenia skierowaliśmy także w kierunku awarii ów czujnika ale aby potwierdzić nasza teorie musieliśmy porównać fizyczne wyniki ciśnienia na naszej maszynie.
Okazało się , że czujnik różnicy ciśnienia przekłamywał i nasz test ciśnień wskazała na 72mbar( komputer 300Mbar).
Niemniej jest to wynik znacząco za wysoki więc dokonaliśmy czyszczenia filtra dpf.
Filtr po czyszczeniu zszedł do 15Mbar więc jest super.
Dokonaliśmy wymiany czujnika różnicowego na nowy oryginalny i wyniki w aucie też spadły do wytycznych serwisowych dla tego silnika.
Auto zaczęło oddychać pełną piersią i jechać jak przystało na 3.5d;)
Dpf ciężki do demontażu bo ze względu na rozmiar ( ma naprawdę dużą średnice) jest konieczność podwieszenia silnika i wyjęcia „łapy silnika”
U nas expresowo wszystko wykonane w 1 dzień
Proszę pamiętać że nasze prace obejmują :
– wywiad z klientem w celu poznaniu objawów auta
– sprawdzenie komputerowe ( tutaj przez urządzenie serwisowe Vag):
* sprawdzenie ciśnienia różnicowego
* sprawdzenie km od ostatniego wypalania dpfu
* sprawdzenie poprawności pracy czujników ( różnicowego, sond, termostatów itd.
– demontaż wkładu
– sprawdzenie szczelności układu dpf
– sprawdzenie ceramiki wkładu kamerą endoskopową
– sprawdzenie ciśnienia różnicowego na maszynie dpf i porównania wyników z testera serwisowego
– czyszczenie dpf
– sprawdzenie ciśnienia różnicowego po czyszczeniu wkładu
– montaż
– adaptację i przypisanie wkładu dpf
– jazdę testową
Zaufaj profesjonalistą;)
Więcej informacji na naszych stronach:
#bmw #bmwx6 #3.0d#m57 #czyszczeniedpf #maszynybudowlane #maszynyrolnicze #regeneracjadpf#serwisdpf #dpfbmw #myciedpf #tuneforce #piła #MotoDpf #powerbox #box #chipbox